Ahad, 12 September 2010

Bakor di sana sini

Hujung Ramadhan dan minggu raya ni dapat berita mengejutkan dari Bintulu, sahabatku Rohim kehilangan blok tempat tinggal dan segala yang perlu buat dirinya dan majikannya setelah blok tersebut hangus terbakar. Pada raya ke2 pula rumah asal clasmate lama di Methodist Malim Nawar juga hangus terbakar. Dan berita paling trajik pula keluar dalam TV dan surat khabar memberitahu jutawan kosmetik dan 3 lagi mati dibunuh, dibakar dan abu mereka dibuang ke sungai di Tanjung Sepat.

Bila terdengar 2 berita mula itu, terasa kesian kerana kami juga pernah merasa saat2 seperti itu di mana rumah asal di kampung tempat berkumpul semua adikbradik sedara mara hangus dalam waktu yang singkat. Namun begitu berita hambaAllah2 dibunuh dibakar dan abu dibuang, sukar untuk diterima apatah lagi Malaysia kian menuju negara maju 2020, matlamat 1Malaysia, menjadi negara orang Islam contoh pada negara2 luar.

Namun begitu, dalam hidup macam2 boleh berlaku.yang potong kepala bapa pun ada tapi itu kes kurang siuman. Apa nak jadi tak tau la..dulu kes Mona Fendi potong 18 pun kecoh berhari2 tapi las2 ketiga2 terlibat mati digantung. Polis sedang menyiasat lagi dan kita tunggu dan lihat..apa pun kita berharap sooner or later the truth will prevails....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan