Rabu, 6 Januari 2010

Berita sensasi awal tahun 2010




Selain dari munculnya bangunan baru tertinggi di dunia, Al Burj al Khalifa, di akhbar2 tempatan banyak menyiarkan berita tentang kekecohan penggunaan kalimah ALLAH bagi orang2 selain Islam terutama Keristian di tanahair, konflik raja di Kelantan, kes Raja Petra dan yang terkini kisah 4 sekeluarga dibunuh dengan kejam, yang dipercayai di bunuh oleh ahli keluarga sendiri. Paling menyedihkan kepala bapa dipenggal dibawa lari dan ditanam di kawasan kubur arwah Ma di Shah Alam, jauh tu walaupun dibunuh di Gemencheh, Negeri Sembilan. Suspek yang dikatakan putus tunang 2 kali, menganggur, mungkin ada masalah terpendam dan kronik, telah hilang pertimbangan hingga terjadi sebegitu rupa.
Di Canglun pula semalam, kat Felda Bt Tangga dapat tangkap ular sawa yang sudah kenyang menelan kambing. Itu biasalah, sawa memang kejanya menelan aje. Yang nak orang tenguk sekarang sesuatu yang sensasi luar bese, macam kambing telan ular sawa bukan sawa telan kambing atau orang makan sawa.



Walaupun Allah Tuhan semesta alam, jika kalimah itu diguna oleh Keristian, maka ada pula komplikasinya. Masyarakat akan konpius, sebab dalam agama dia orang, depa percaya ada 3 Tuhan..takan lah nak sebut Allah macam tu. Kita tau dan yakin dari dulu, kini dan selamanya Allah itu Maha Esa..tunggal..Allah tempat memohon pertolongan...tidak beranak dan diberanakkan..dan tiada satu pun yang sekutu denganNya!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan