Jumaat, 15 Januari 2010

Menjelang ujung minggu...




Lewat petang tadi ramai yang datang ke bilik. Ada yang bertanya urusan kerja, ada berbincang hal statistik dan tak kurang hal2 kemanusiaan. Memangla sedia maklum nak jaga orang bukan senang, apatah lagi jaga hati orang, baik yang atas dan yang bawah2. Bagi yang ada kemahiran semulajadi membodek, taklah payah sangat nak jaga yang atas2. Yang masalah nak jaga yang bawah2. Nak tanamkan semangat kerja, walaupun tokei tak de, keje macam bese, buat betul2 dan ikut arahan yang dikehendaki. Ada tren yang di depan lain, di belakang lain. Ada yang protest depan2, itu manyak cinang kata Ah Chong. Tau caranya...


Apapun dalam kita menilai orang, kadang2 tersilap juga. Sebab apa? Kita fikir apa yang nampak jelas di mata bukan apa yang tersurat dan tersirat. Beruntung yang ada asistan yang bertanggungjawab, apatah lagi yang tau apa kehendak kita dan mampu berfikir sendiri..tak erlu di ketuk berkali2.

Berbalik hal semasa, panas gak hati bila terbaca artikel kat Yahoo news Malaysia ni, macam2 dihentamnya kita melayu ni. Sepatutnya kena ada tindakan tegas juga pada yang pakai tulis aje seolah2 negara kita ni naya sangat bangsa lain. Sedangkan tenguklah yang berjaya, yang kaya sape??? Ni le yang dikira jenis tak ngenang budi dan tak tau base kate oghang Peghak.

Hari ni lak dah Bezday Wani ke 18. Disebabkan dia keje kenalah selebret malam nanti. Makan2 kat kedai baru fasa 7 la.Amin dan Kaklong tak de pula kali ni. Di Kok Lanas kedai tak banyak buka, orang cuti Jumaat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan