Ahad, 15 November 2009

Good n bad news

Disebabkan ngantuk tadi lepas balik pasar tani, terus tertido. Terjaga oleh deringan telefon dari Senawang yang bertanya khabar. Begitu juga dari Kluang dan enquiry tentang pengubatan dari rakan setugas. Hero pun tepon sebab kancil bocor gasket/bearing kena ganti. Dah kian uzur kancil tu apatah lagi yang membawanya tak pro. Pencucuh api rokok kete pun ada Mamat cuci kete rembat! Good news sebab hero belanja nasi Arab kat Saba Cyberjaya, yang terkenal dengan nasi beriani ayam, kambing ala Arab dan jus minuman segar serta punch. Dah lapar sangat sebab terlewat, makan pun nalla je la.
On the way balik, singgah jambatan Putrajaya dan Masjid Besi. Cantik senarionya tapi lengang tak macam Masjid Besar Putrajaya yang sekitarnya meriah, ceria, ramai pengunjung dalam dan luar negeri. Adik nak tenguk wayang 2012 tapi minta dia KIV dulu. Balik singgah juga beli adapter handpon kaklong kat Bilion. Terserempak dengan Hj Omar Kamal dan Hajah Rahimah, jiran lama kat Flat Jalan 1/7 BBB dulu2.
Malam nanti kaklong nak balik Shah Alam. Wani pula tunggu masa nak exam SPM minggu depan ni. Adik cuma dapat hadiah top ten kali ni tapi oklah tu. Tati tak lama lagi nak habih praktikal. Tentu lepas ni sibuk buat repot. Aku pun belum tenguk repot budak treni yang dikirim pada kawan baru ni. Hari masih muram. Macam sayu seolah2 ada orang bersedih. Mungkin ada yang sakit atau tidak kesampaian apa yang diharap2kan. Apapun hidup mesti diteruskan. Moga esok lebih baik dari hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan