Selasa, 10 November 2009

Life begins at 40


Mat Saleh ada kata hidup bermula dari umur 40. Dalam maksudnya itu. Kalau kaji dari sudut kesihatan, memanglah darah tinggi, jantung, kencing manis dll akan mula menonjolkan diri mula dari lingkungan umur itu. Dari segi amalan pula ada yang kata kalau masih huha lepas 40, maka payahlah nak berubah, dari segi positifnya umur meningkat menambah kematangan kita. Apatah lagi kekuatan fikiran dan fizikal pun mungkin akan kureng.


Ada juga berkata kalau lelaki pula dalam umur itu naik miang balik. Ya tak ya tak tahulah sebab bab biang ni tenguk lagi tua ramai yang lagi menjadi. Tak macam pompuan makin berumur, makin menopos dah tak ingat itu semua, asik mengira anak cucu aje lah. Apapun yang didoakan setiap kali solat adalah panjang umur, murah rezeki, sihat walafiat penuh dengan berkat. Akhir kalam dijauhi azab api neraka dan dimasukkan ke syurga dengan rahmatNya.Tak gitu yop?


Apapun Hepi Bezday to Pak Ajay yang ke 40 hari ni. 11.11.1969 telah 40 tahun berlalu. Entah berapa tingkat kek yang akan dipotong hari ni tak tau la. Yang pasti kek Secret Recipe yang dia beli dulu memang sedap!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan