Sabtu, 7 November 2009

Hari ini dalam sejarah







Sekian lama terasa cungap bila agresif dan bengkak dada kiri, berpeluh2, sakit menusuk dan kadangkala tarik ke belakang. SElalu debar2 dan tak boleh terkejut. Ada kala jadi macam ikan tongsan naik ke darat. Bila buat stres test, echo dll tak konsisten. Jadi pakar nasihat elok buat angiogram.

Hari ni apomen cek in dan esok akan melalui satu pengalaman baru ia itu angiogram. Gabra gak dalam hati, maklumlah dah pernah skop operate lutut 2x, apendiks, patah jari dan strok sebelah kiri badan, masih teringat kesan morfin/bius, kepayahan untuk buang air, susah nak kawal air lior, balancing, berjalan dll. Tapi tu semua dugaan aje dari Tuhan. Mungkin ada orang lain lagi teruk diuji Allah, pada masa yang sama ada juga kengkawan, bos2 tak diuji Allah sedemikian rupa. Maka selalunya tak kesampaianlah uumph siksa dan merananya bila kena sakit yang masuk wad, yang perlu operet, kena fisioterapi berbulan2 dll.


Pengalaman yang sudah2 dapat membantu kut. Diantara buku yang dibaca semasa sakit adalah 'Don't be sad'. 'Sakit pun OK'...memang bagus, ia mengimbas kembali dan membantu kita mengenali diri kita sendiri dan sentiasa bersyukur kerana ada hikmah disebalik datangnya sakit itu, dan setiap kepayahan InsyaAllah diikuti oleh kemudahan, kesenangan. Itu aku yakin sebab setiap kali selepas sembuh dari sakit, ada aje rezeki yang tak diduga yang Allah beri.

1 ulasan:

  1. WAHAI CIKGU, SEMUGA CEPAT SEMBUH ... DAN TERUS BERHEPI MACAM SELALU ...WE DO NOT NEED TO BE A HERO BUT A FIGHTER, WE DO NOT NEED TO BE A CHAMPION BUT AN AUDIENCE COZ WITHOUT THE AUDIENCE, THERE IS NO CHAMPION... SO HERE IS NO BOS WITHOUT THE SUBORDINATE, THE BOS IS ALWAYS RIGHT AS LONG AS THE SUBORDINATE IS RIGHT .. NAK PELINGKUP BOS, ANAK BUAH BILA2 MASA BOLEH, SEBAB HANYA ADA SATU BOS TAPI BANYAK ANAK BUAH .... MAkA cERIta INI AKaN TERus BERpANJANgAN....

    BalasPadam