Jumaat, 18 September 2009

Like father like son


Walau pun aku bukan cikgu sepertimana arwah bapa aku, di ITM Arau dulu kengkawan memang panggil aku cikgu. Ini kerana sebelah malam aku buka kelas bagi kengkawan yang kurang faham atau tak terikut pelajaran di siang hari. Salah seorang kawan lama aku Puan 'RZ' (bukan RXZ), juga setia mengikuti kelas tuition dan revision tersebut. Masa berlalu dan aku tak sangka dalam dunia yang global ini, adik beliau pula menjadi ipar aku..hehe!
Jadi cikgu ni bagus, dari hidup sampai mati orang panggil 'cikgu' dan ilmu yang diajar dapat dimanafaat oleh pelajar2 hingga akhir hayat mereka. Moga diterima Allah ianya sebagai amal jariah. Bila meninggal dunia, bekas2 pelajar ramai datang ziarah. Yang very touching bila ada bekas pelajar yang dah berjaya dalam hidup datang berjumpa berterima kasih kerana berkat cara arwah bapa mengajar dan mendenda yang buat salahlah, dia dapat 'jadi orang'!Banyak pengalaman arwah di SITC dulu dapat dibuat pedoman dan rujukan anakcucu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan